6.6.2010

Uusintakierroksella Kytäjällä

Edellinen harjoittelukerta Jukolan maisemissa sujui mitenkuten, joten piti ottaa vielä ennen Venloja vähän revanssia. Lähdin parin ystävän kanssa uudelleen ottamaan tuntumaa maastoon. Nyt olin valinnut eri reitin kuin viimeksi ja tänään sujuikin ihan eri tavalla. Se hemmetin ykkösrasti, jota viimeksi etsittiin 55 min jäi tälläkin kertaa löytymättä, koska oltiin sovittu olevamme vain 1,5 h metsässä enkä halunnut jämähtää vaikeaan rastiin.

Suuntasin tällä kertaa toiselle puolelle jokea ja hyttysistä huolimatta sujui kivasti. Rastit löytyivät juuri sieltä mistä pitikin ja maasto ei tuntunut ihan yhtä karsealta pöheiköltä kuin viimeksi. Pari ikävää hakkuuaukeaa piti taas ylittää, mutta niistäkin selvittiin vaikka ampiaiset meinasivat syödä mut.

Vikan rastin jälkeen mulla oli jo kiire takaisin autolle ja lopetin kartan katsomisen. Yllättäen pidensin matkaani monella sadalla metrillä kulkemalla ihan eri suuntaan kuin missä auto oli parkissa. Harmitti, että teen edelleen just tuommoisia typeriä huolimattomuusvirheitä kiireessä. Mutta muuten oon aika paljon paremmilla fiiliksillä menossa sinne Venloihin.

Juoksen muuten kakkososuuden, se on nyt sovittu. On onneksi lyhyin osuus, 4,7 kilsaa ja tavoite aika on 37 min. Tuolle tavoiteajalle pitää vähän nauraa, hahahahaaa. Jos olen löytänyt kolmanneksen rasteista tuohon aikaan olen tyytyväinen! Mutta ihan hyvä, että ensikertalainen sai helpoimman radan, ei tarvitse jännätä sitä erikseen sitten.

Ei kommentteja: