31.3.2010

Uutta suuntaa (taas kerran)

Tein tälle vuodelle uudenvuodenlupauksia, mutta oon ollut enemmän kuin nihkeä siirtämään niitä toteutukseen. Lukaisin ne uudestaan ja hyviltähän ne näytti - varmaan auttaisi jos niihin palaisi vähän tiheämmin kuin neljännesvuosittain ;)

Huomaa, että aurinko on nyt taas kiivennyt korkeammalle ja mä olen vähän saanut nukuttua, koska taas ollaan tekemässä elämänmuutoksia... Mutta oon jo hyväksynyt, että tää on mun tapani toimia ja jatkan totutulla linjalla eteenpäin. En jaksa muistaa mitä kaikkea oon elämässäni aina päättänyt (ja jättänyt noudattamatta), mutta viime vuodelta jäi käteen Coca-Colan lopettaminen ja liikunnan lisääminen sekä ruokatapojen muutos, jonka seurauksena olen 12 kg kevyempi tänään kuin puolitoista vuotta sitten. Ja olen pitänyt tämän saman painon jo pian puoli vuotta, joten olen aika tyytyväinen näihin päätöksiin.

Se, että jaksoin siivota mun kämpän kuntoon ja tehdä siitä 1,5 vuoden asumisen jälkeen kodin (ja heittää ne ylimääräiset tavarat kiertoon, eikä vaan kaatopaikalle) ei ollut samalla tavalla suunniteltu päätös, mutta kun kerran olin saanut ajatuksen päähän jaksoin viedä sen myös loppuun vaikka siinä se kuukausi menikin oli myös iso saavutus. Oon siis ihan valmis uusiin saavutuksiin!

Yritin koota pallukoiksi konkreettiset ajatukset siitä, mihin yritän muistaa panostaa nyt ennen heinäkuun lomia. Loman jälkeen tulkoon siis uudet jutut taas :)
  • Positiivisuus - aloitan tänään uudestaan 10 päivän positiivisuushaasteen ja laitan siitä mittarin tikittämään tuohon reunaan. Haaste pitää siis aloittaa uudelleen joka kerran kun ei saa itseään kännettyä "ratkaisumoodille".
  • Huhtikuun 8. päivä aloitan oman kirjoittamishaasteen - huhti-toukokuun aikana haluan kirjoittaa uuden teoksen valmiiksi, olipa se kuinka kurja tahansa. Tavoitteena se sama 10000 sanaa kuin NaNoWriMossakin. Haluan löytää jostain aikaa asioille, joita todella haluan tehdä. Oletan, että se aika ei löydy illasta vaan aamusta.
  • Juoksen joka viikko 3 kertaa, vaikka lenkit jäisivät lyhyiksikin. Tähänkin haluaisin hyödyntää aamuja, eli kello vain reippaasti soimaan tuntia aikaisemmin...
  • En tuhlaa yhtään rahaa ylimääräiseen vaan koitan elää säästäväisesti. Kyseessä ei ole ostokielto vaan pikemminkin niin, että fiksuja juttuja voi ostaa ja tyhmät, "mä haluun"- jutut saapi jäädä. Opettelen pitämään kunnon budjettia ja kuluseurantaa.
Muitakin tärkeitä on, mutta liika on aina liikaa. Pitää jättää jotain kehitettävää syksyllekin ;)

Ei kommentteja: