30.5.2009

Laihdutusveto lähenee loppuaan...

Meillä on kaverin kanssa laihdutusveto, joka lyötiin viime vuonna kesäkuun lopulla ja jonka olen koittanut unohtaa tässä välissä. Vedon DL on siis tämän vuoden kesäkuun 28. ja jos sen häviää, rangaistukset on aika megalomaaniset. Ei niistä sen enempää.

Viime vuonna vuosi takaperin mun 8 vuoden hiljalleen nousujohteinen painoni ylsi 76,5 kiloon. Aina välillä mä onnistuin sitä tiputtelemaan, yleensä 72 kiloon joka tuntuu olevan mun se "luontainen paino" johon gravitoidun, mutta joka on silti vähän liikaa - ainakin kunnonmittaustädin mukaan. Työpaikka tarjosi syksyllä 2007 sellaisen kuntotestin, jossa esim. hapenottokykytuloksen kohdalla täti selitti (kauniisti kylläkin), että "tulos itsessään on kyllä ihan hyvä, mutta kun tätä lasketaan painokiloa kohden ja jos olisit 10 kiloa kevyempi, kuten pitäisi, nää tulokset olis ihan toisennäköiset". Heiluin silloin siinä tyydyttävän ja hyvän kunnon rajalla. Kyseessä oli muuten se polkupyörätesti, eikä juoksuversio. Olisikohan mulla vielä ne oikeat tuloksetkin jossain?

No, kesällä aloitin hankkimalla kuntosalikortin (josta maksan tälläkin hetkellä taas ihan turhaan, koska en siellä kerran käy - pitääkin muistaa käydä perumassa se heti kun vuoden jäsenyys sen sallii) ja sain pari kiloa pois. Sitten kaverini sairastui ja kaikki laihduttamiset jäivät vähän toisarvoisiksi jutuiksi ja pari kiloa hiipi takaisin.

Syksyllä homma alkoi uudella innolla ja jouluun mennessä olin päässyt johonkin 70 kilon hujakoille ja olin itse täysin tyytyväinen. Jouluna ja viimeistään tammikuun työstressiin sitten taas osui kunnon repsahdus ja nelisen kiloa tuli takaisin. Nyt keväällä oon sitten vähitellen saanut painoa taas alas lähinnä katsomalla syömisiä vähän tarkemmin, lisäämällä työpaikkalounaalla kasviksia (ja syömällä yhdeltä ja samalta lautaselta) ja vähentämällä Coca-colan (aaaah!) juomista iltaisin. Toi viimeinen on kyllä vähän kausiluontoista.

Luulin, että menisi jo paremmin, mutta tätä se vaaka sitten näytti tänä aamuna:



No joo, tuosta on varmaan kyllä puolisen kiloa menkkojen tuomaa turvotusta, mutta silti. Alkuperäinen tavoitepaino oli 69 kg, mutta pidän itseäni kyllä vedon voittajana, jos pääsen takaisin siihen 70 kg:n tuntumaan. Tässä on siis edessä aika tiukka kuukausi... Toisaalta, vajaa 2 kg kuussa ei nyt ole ihan mahdotonkaan tavoite, joten yrittänyttä ei laiteta!

Ai joo. Voi eilisellä ravintolakeikallakin olla jotain tuon painon kanssa tekemistä:

Ei kommentteja: