17.9.2009

Mä oon vanha (tai jotain)

Voihan huoh. Tunsin tänään itseni aivan ylivanhaksi - uskaltauduin ensimmäistä kertaa yliopiston fuksitapahtumaan ja kyllä, ahdistuin. Tapahtuma itsessään oli ihan kiva, tavattiin ensimmäistä kertaa opettajatuutorit (ja minä siis muuta fuksiryhmää) ja elin ihan siinä uskossa, että tällä kertaa palautamme ne HOPSit (ja saamme sen opintopisteen, jonka tuon sanahirviön täyttäminen tuottaa). No, olin antanut itseni ymmärtää ihan vääriä asioita - nyt oli kuitenkin vasta tapaamisilta, ne HOPSit palautetaan vasta marraskuussa "kun kaikki ovat saaneet ensin vähän opinnoistaan kiinni". Jeps. No, bongasin paikalta sentään pari tyyppiä, jotka olivat ilmeisesti onnistuneet hyväksyttämään aikaisempia opintojaan tutkintoonsa - yritän vängätä sieltä ratkaisuja samaan probleemiin.

Tapahtuma siis oli kiva, saatiin ruokaa ja juomaa, tapasin oikein mukavalta vaikuttavan opettajatuutorini. Tapasin oikein kivat tuutorryhmäläiseni ja pari muutakin mukavaa tyyppiä - ainoa ongelma: mä olen vanha. Tosi vanha. Valtaosa tyypeistä on vähintään 9-10 vuotta mua nuorempia ja niistä melkein hehkui se nuoruuden mustavalkoisuus ja suora aggressiivisuus (ah niitä aikoja, joilloin vielä koki että joka asiaan piti ottaa kantaa. Siis joka asiaan. Mitä kriittisemmin sen parempi.). Käytiin läpi esittelyitä - onneksi tulin heti toisen melkein DI:n perään ja siitä huolimatta tuntui, että jotenkin leveilin, kun kerroin olevani jo ihan valmis ja työelämässäkin siis jo suht pitkään, ja kovin erilaisilla työnantajilla. Mun perääni tuli tyyppi, joka oli kirjoittanut keväällä lukiosta ja "aina halunnut opiskella tätä". Ihanaa sentään, että toisille on selvää, mitä ne elämästään haluaa.

No, jotain hyvää silti. Tänään oli ekat laskarit ja keksin syyn, miksi käyn siellä: Ihan supersöpö laskariassari. Jiihaa :)

9 kommenttia:

Suvi kirjoitti...

Heh, tervetuloa kerhoon! Minä kun olen siellä nuorisokuorossa, niin on kauheen kiva esittäytyä DI:ksi ja konsultiksi sen jälkeen, kun edellinen on kertonut olevansa kasiluokalla...:P

merimato kirjoitti...

NIin, ja kuinkas nuori se laskariassari sitten on ;)

No, eipä täällä TKK:llakaan luennoilla käymineen saa itseään ainakaan nuoreksi tuntemaan.

Juliana kirjoitti...

Okei, symppaan tilannetta sielläkin päässä :) Huhhuijaa, kyllä se tästä!

Juliana kirjoitti...

Se laskariassari oli kyllä (vähän) vanhempi. Ehkä.

RiXa kirjoitti...

Meidänkin uudet fetukset on niiiiiin pieniä... Huoh! voisi jo pikkuhiljaa valmistua...

Juliana kirjoitti...

Joo, tuosta saa kyllä kummasti potkua opiskelujen loppuunsaattamiseksi ;)

Mun matikoiden hyväksynnät vaan ei vieläkään ole tulleet, näinköhän mun pitää nekin kurssit mennä istumaan. Se olis kyllä grande setback...

Samuli kirjoitti...

Eiköhän siellä vaan ole joku opintosuunnittelija jolla ei ole aavistustakaan TKK:n matikoiden sisällöstä (ja joka ei siten uskalla sanoa että joo kyllä ne kelpaa..)

Toivottavasti hyväksyntä jossain välissä kuitenkin tulee :)

Suvi kirjoitti...

Minä aikoinaan kävin jonkun matikan lehtorin juttusilla kurssisisältökuvaukset mukana ja sain puhuttua itselleni saman tien hyväksynnän (ja vielä enemmän opintoviikkoja kuin TKK:lla oli kursseista saanut). Ilmeisesti kansiksella eri systeemi?

Juliana kirjoitti...

Jaaha, kiitos tsempistä ja infosta - taistelu jatkuu. Tällä hetkellä kyseessä on vain radiohiljaisuus, johon en oikein tiedä miten suhtautua. Olen (ymmärtääkseni) kuitenkin juuri löytänyt oikean tyypin (sieltä matikanlaitokselta nimenomaan), joka niitä katselee - nyt vaan toivon pikaista reaktiota...