10.9.2009

Vieras

Off topic: Miksiköhän sanotaan, että kylään tuli vieras - vaikka siis ihan tuttu tuli kylään? Kyllä suomi on ihme kieli.

No joo, kaveri tuli tänään kylään ennen uintitreenejään. Kivakiva! Uskalsi tulla, vaikka siivousaste oli taas mitäsattuu ja seura väsynyttä - ja mullakin oli hyvä fiilis koko ajan, mikä oli superkiva koska oon joskus tosi tarkka siitä keitä tulee kylään (ja kauanko viipyvät - mulla on joku reviiriongelma selvästi).

Arvaatteko mikä meitä yhdistää? (mä oon vieläkin ihan innoissani sun paidasta, J! ;)

(Ja oikeasti SAP oli vaan hyvä tutustuttaja - nykyisin meitä yhdistää ihan muut, syvemmät jutut. Niinkuin nyt Facebook ja Farmville...)

Oon mäkin kyllä loistoemäntä. Sen lisäksi, että siivous oli jäänyt kesken, kiskoin kaverin mukaan hakemaan Ärrältä pakettia ja palauttamaan kauppaan pulloja. Ja sitten tarjoan tätä:


... piirakkaa, jonka pohja on jossain leipomisvaiheessa keksinyt ruveta originaaliksi (vuoan pohja on siis todella ihan normaali ja tasainen. En tiedä mistä toi kupla on tohon keksinyt tulla). Piirakan piti mennä tarjoamisiksi kuoron tiistaisiin kekkereihin, mutta hah - joku unohti sen jääkaappiin... Mutta oli se silti ihan hyvää, kiitos äidin reseptin. (Oikeasti pikkiriikkisen fuskasin matkan varrella ja ongin taikinan pakastealtaasta, mutta ei sitä lasketa). Onneksi hyvä seura paikkasi surkeat emännöintitaidot ja oma fiilis parani ziljoonalla prosentilla kaverin näkemisestä. Olin töistä kotiin tullessa oikea väsymakkara, en tahtonut mitään jaksaa tehdä (ainakaan siis siivot) - vaan kummasti vierailun jälkeen sain tehtyä kaikki pienet rästijutut plakkariin. Huippua!

No, jotkut käytöstavat sentään vielä löytyivät ja lähdin saatille, taka-ajatuksena saada kameraan tallennettua auringonlaskua. Pikkiriikkisen myöhästyin H-hetkestä, mutta kuvattavaksi jäi silti hehkeä jälkivalo. Oikeasti, kyllä luonto on upea!

Meinasin jäädä odottamaan kunnon sinistä hetkeä, mutta onneksi järki voitti. Olin kiivennyt kuvausta varten alueen korkeimmalle kallionnyppylälle pelkissä ballerinoissa. Ei todellakaan mitkään parhaat luontokengät. Nyt sentään näki vähän pinnanmuotoja vielä, eikä tarttenut pilkkopimeässä lipsua märkiä kiviä alas.. Hurraa itsesuojeluvaisto!

2 kommenttia:

Pia [Kaukomara] kirjoitti...

SAP yhdistää!

Otit tosi kauniit kuvat.

Juliana kirjoitti...

Jeh, Go SAP Go - Slow And Painful is the way to do it :)

Ja useimmiten auttaa, kun kuvauskohde on upea. Nyt oli. Mutta olin tosi iloinen, että ylipäätään älysin lähteä kuvaamaan - ei olisi tapahtunut ennen tätä liikuntajuttua. Kumma miten monella tapaa asiat ehtii muuttua vain reilussa kolmessa kuukaudessa...