6.8.2009

Leffakooma

Äh, positiivisena pysyminen on merkittävästi helpompaa silloin kun ei ole niin paljon juttuja, joita pitäis tehdä... Kun mä aloitin tämän 10 peräkkäisen päivän positiivisuushaasteen, ajattelin että se on ihan Pollyannaa ja piece of nakki, mähän oon niin ratkaisukeskeinen ihminen että ei paremmasta väliä. Mutta vitsit on muuten vaikea olla positiivisena koko ajan niinkin pitkää pätkää. Kun aloitin viime lauantaina haasteen 5 päivän jälkeen uudestaan, pärjäsin maanantaihin asti - tiistai aamuna oli pakko aloittaa taas ja iltapäivällä uudelleen, kun tilastotiedeahdistus iski. Tajusin, etten ole tosi pitkään aikaan tehnyt enää asioita joissa en automaattisesti ole hyvä - nyt ottaa laskeminen tosi paljon voimille, sillä vaikken nyt mitenkään erityisen huono siinä ole niin erilaisten jakaumien tunnistaminen ja joidenkin piste-estimaattien tekeminen ei kyllä ole ihan luontaisintakaan. Ja tänään oli taas pakko aloittaa uudelleen.

Ja miten sitten oon käsitellyt näitä tunteita? Toooosi rakentavasti. Olen syönyt suklaata ja vetäytynyt leffakoomaan. Mä tykkään ihan hirveästi elokuvista, mutta jos lauantaina olis tentti ja töissäkin pitäisi saada pari juttua tehtyä, voi kuvitella että ajan voisi käyttää vähän hyödykkäämminkin kuin istumalla sohvalla vaan kaikki illat ja pelaamalla Facebookin Farmvilleä... Ja tuo suklaa ja muu mässy, en mä nyt valtavan paljon sitä oo syönyt, mutta selkeästi lohtutarkoituksessa - pakko vaan saada jotain sokeria napaan ettei ahdistaisi niin paljon. Ottaa koville tämä syksyyn siirtyminen, selvästi.

Yritän silti sitkeästi pitäytyä siellä positiivisuuden tiellä. Sen verran mussa on vielä insinööriä jäljellä, että ajattelen asiaa energiataseen kannalta. Jos huomio keskittyy koko ajan elämän negatiivisiin puoliin, sitä ei riitä niin paljon positiivisiin. Ja että en minä ketään muuta häiritse tällä negailullani paitsi itseäni. Mietin vaan edelleen, että miten ihmeessä ihmiset on viritetty niin, että itse pitää koko ajan olla sabotoimassa omaa elämää ja aiheuttamassa tällä non-stop valivalilla itselleen vaan lisää kurjuutta. Kun onnellinenkin voisi olla.

Mahtava paita, tosin myynnissä näemmä vain ulkomailla (täällä).

Ei kommentteja: