3.8.2009

Ylämäki, alamäki, ylämäki, alamäki...

Lähdin illalla pikkulenkille testaamaan kuinka jalat kantavat työläisellä :)

Mietin vaan tätä omaa mielentilaani, sillä jostain mielenhäiriöstä kun jo alkulenkistä tuntui tosi pahalta ja väsyneeltä keksin lähteä juoksemaan läheistä maastolenkkiä - siis pelkkää ylä- ja alamäkeä. Lenkin pituus on kylttien mukaan 5,4 kilometriä ja vaikka se on lyhyempi kun se mun tavallinen lenksu, tuntui tämä reitti selkeästi raskaammalta. Ja kun olen jo itkenyt sitä, että vauhti on kehittynyt sen verran että tuo 6 km lenkki ei enää riitä kuin niille 30 minuutin lenkeille - eipä tartte laittaa kuin vähän mäkiä eteen niin vauhti hidastuu aika rajusti. 5,4 km juoksemiseen meni tasan 30 minuuttia. Hölköttelin siitä vielä kotiin ja juoksin rappusetkin ylös.

Sykkeet olivat varmaan sen verran korkealla koko lenkin, että voidaan kyllä sanoa tän olleen ihan kunnollinen VK-lenkki. Jaksoin kuitenkin juosta kaikki ylämäetkin, jopa sen ilkeän mäen joka on älyttömän jyrkkä alusta ja jatkuu iiiikuisuuden. Olin lievästi sanottuna ylpeä ittestäni!

4 kommenttia:

Pia [Kaukomara] kirjoitti...

Hyvä hyvä! Olen kuullut, ettei niitä Leppävaaran mäkiä ole kiva edes hiihtää, voin vaan kuvitella miten jyrkkiä ne on juosta. Hienoa, että menit!

Juliana kirjoitti...

Kyllä, mä olin sankari eilen :)

Vähän sentään lohdutti siinä isoimmassa mäessä, että vierellä tuli tyyppi polkupyörällä eikä sekään päässyt yhtään kovempaa kuin minä. Täytyy ottaa tuo lenkki ohjelmistoon, kun se nyt on ihan siinä vieressä. Oon sitä isoa mäkeä vältellyt parhaani mukaan jo 9 vuotta, joten eiköhän ole aika antaa sillekin vähän huomiota...

Suvi kirjoitti...

Aika haipakkaa oot kyllä pistelly ton lenkin. Mulla menee kauemmin.:)

Juliana kirjoitti...

Mähän sanoin, että parhaat vauhdit tulee aina silloin kun tuntuu pahimmalta - sitten jotenkin alkaa prässäämään.

Vaikka kyllä toi nimenomainen lenkki suoraan sanoen tuntui ihan tosi pahalta ;)