20.8.2009

Liikuntaa työn vuoksi

Eilen jaksoin minäkin vihdoin kaivaa pyörän esiin aamulla - sitä tosin pikkiriikkisen avitti se, että olin hukannut bussikorttini johonkin. Hetken epäröin kun bussikortti löytyi kun olin pakkaamassa tavaroita reppuun - olin tietysti maratonia varten siirtänyt sen ja muut kamat käsiveskasta reppuun ja bussikortin siinä samalla. Reippaana otin kumminkin itteäni niskasta kiinni ja lähdin polkemaan.

Olin kyllä katsellut sitä reittiä etukäteen, mutta töpeksin parissa kohtaa (Munkkiniemessä ja sitten Hietsuun tultaessa) ja aikaa kului vähän enemmän kun olin ajatellut. Takasin tullessa etsin sitten oikeat reitit ja sujui muuten tosi hyvin, paitsi että vastatuuli oli aika kova ja tuntui imevän voimia ennen puolimatkaa. Ihan kivasta se matka taittui kuitenkin 45 min suuntaansa, kilometrejä päivälle tuli siis 24. Ei mikään huippuvauhti muttei ollut kyllä tarkoituksenakaan, kun yritin vain päästä perille. Tuli selvästi parempi olo kun teki jotain ihan aamusta - en vaan päässyt liikkeelle ihan niin aikaisin kuin olisin halunnut ja olin töissä vasta vähän ennen ysiä. Täytyy vaan oikeasti hankkia ne satulalaukut - inhaa mennä repun kanssa kun vaikka tahti olisi kuinka hiljainen, selkä silti väkisin vähän hikistyy... Ja oikeasti - se tavaran määrä mitä pitää roudata! Vaihtovaatteet, pyöräkypärä, toiset kengät. Ohhoijaa. Voi kun vois vaan polkea ;)

Toinen työpaikan vuoksi tapahtuva liikutusmuoto on kävelykampanja, joka meillä on käynnissä. Itseasiassa se on kisa toisen firman kanssa ja nähdään koko ajan tilanne - askeleet syötetään sinne palveluun päivittäin. Saatiin kivat Omronin kävelymittarit, jotka tuntuvat ainakin olevan vähän kehittyneemmät muodot niistä parin vuoden takaisista (mulla ne ainakin tilttasi heti kun olivat väärässä asennossa ja jäivät muutenkin aika jumiin). Tästä pitäis saada kaloritkin ulos, mutten ole vielä näprännyt sitä tietoa - ja epäilen muutenkin aina niiden lukuja, tuntuvat niin korkealta yleensä.

Mutta kivaa, että työpaikka kannustaa liikkumaan - täällä on ainakin tosi hieno meno liikunnan suhteen. Ja liikuntaseteleitäkin saisi - niillä voi maksaa ainakin ratsastustunteja, mutta voisikohan niitä kokeilla johonkin uuden lajin tutustumiseen (kivakivakiva!)?

4 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Niillä voi maksaa ainakin suunnistuskertoja (nimim. löysinpä viimein käytön niillekin lappusille.. :)

Juliana kirjoitti...

Mutku mä liityin jo EsAkiin niin se on tän kauden ilmaista ;)

Suvi kirjoitti...

Mitä reittiä ajoit? Mä kokeilin ajaa kevyenliikenteen reittioppaan vinkistä Vermon ja Talin kautta. Oli ihan mukava baana. Iltapimeällä ei kyllä toimi, koska siellä ei ole valoja. Luulen, että Turunväylän toisella puolella on.

Juliana kirjoitti...

Mennessä menin Turunväylän eteläpuolelta ja takasin tullessa just sieltä Tali-Vermo -kohdalta. Valoisassa paluureitti oli tosi kiva kyllä.