30.6.2009

Kroppa on nyt vähän väsy...

Tuli sitten juostua se eka tunnin lenksu sunnuntaina. Oli kuumaa, hiki, jano ja väsy melkein koko lenkin ja taas kerran ekat 30 min oli ihan peestä. Yritin taas himmailla mökillä aurinkoa ottaen ruoan jälkeen, mutta ilmeisesti reilu tunti ei riitä mulla ruoan sulamiseen, koska vatsaa ikävästi painoi koko alkumatkan.

Ekan 20 minuutin jälkeen olin lopettaa koko touhun, mutta kun olin ovelasti suunnitellut lenkin kääntöpisteen juuri sinne, tuumin että yhtä hyvin voin sentään jatkaa juoksua - nopeammin pääsee ainakin kotiin. Ja kun olin saanut itseni huijattua juoksemaan vielä 10 minuuttia, ei homma enää tuntunutkaan niin vaikealta ja jaksoin jopa vauhtiin päästyäni juostua ne himpuran iäti jatkuvat ylämäet. tosin ihan vaan puhtaalla sisulla enemmän kuin voimalla. Jos katsoi kokoajan vain 2 metriä eteensä niin ettei noteerannut ollenkaan kuinka paljon matkaa oli vielä jäljellä oikeasti, pääsi hienosti ylös asti. Kun aina lupasi itselleen, että kyllä mä vielä tuon 2 metriä jaksan. Ja tuon 2 metriä. Ja niin edelleen. Mut on kyllä selvästi aika helppo huijata ;)

40 minuutin kohdalla sai kävellä 5 minuuttia, joka aluksi tuntui pahalta - sitä mietti että miksi mä nyt muka kävelisin kun tää just vasta alkoi sujua - ja lopussa niin hyvältä, ettei olisi ollenkaan halunnut motivoitua viimeiselle 20 minuutin juoksupätkälle. Ja kun alkoi juosta, sattui vuoronperään oikeaan polveen, vasempaan polveen, oikeaan nilkkaan, vatsaan, päähän jne. Mutta olin sankari ja sain vielä sen viimeisenkin 20 minsaa juostua, eli nyt on koossa yhteensä tunti putkeen, jiihaa!

Ja olo on ollut eilen ja tänään sen mukainen. Sunnuntai-iltana jo väsytti sen verran, etten uskaltanut itse autonrattiin ja eilen menin nukkumaan jo ennen kello yhdeksää, mikä on erittäin tavatonta meikäläisen huushollissa. Olo on väsynyt ja vetämätön ja saamaton, joten varmaan seuraava juoksu tapahtuu sitten loppuviikosta. Tai ehkä torstaina, riippuen nyt vähän siitä, miten moottori taas käynnistyy. Nojoo, tänään on taas suunnistusta hetikohta, mutta kun siinä mennään lähinnä kävellen toistaiseksi niin sitähän ei lasketa :)

Ei kommentteja: